Adverteren tijdens de Feestdagen

De feestdagen staan weer voor de deur en dit betekent dat
er weer volop online besteld gaat worden. Meer dan 70% van de Nederlands
besteld zijn of haar cadeaus online tijdens de feestdagen. Mensen struinen het
hele internet af voor een cadeau, maar hebben eigenlijk geen idee waar ze naar
opzoek zijn. Hier kan je als ondernemer goed op inspelen door gebruik te maken
van online advertenties. Wat moet je doen om deze advertenties tot een succes te
maken tijdens de feestdagen? Je zal ongetwijfeld niet de enige zijn die advertenties
online zet. In deze blog gaan we je een aantal tips geven om helemaal klaar te
zijn voor de feestdagen.
· Kies voor een hoger marketingbudget
Er zijn 2 logische redenen waarom je marketingbudget omhoog zal moeten. Stel je gebruikt Google Ads, er zullen tijdens de feestdagen veel meer zoekresultaten zijn. Dit betekent dat je meer moet gaan betalen, je betaalt immers per klik. Houd hier rekening mee tijdens de feestdagen, zo kom je niet voor onaangename verrassingen te staan.

Ook voor sociale media geldt dat je meer geld moet vrij maken. Zoals eerder gezegd zal je niet de enige zijn die online zal gaan adverteren, er zal waarschijnlijk zelfs heel agressief geadverteerd worden. Natuurlijk kan je opvallen door hele goede content te bieden, maar je kan ook meer geld vrij maken zodat mensen je vaker lang zien komen. Ook is het belangrijk om genoeg geld te investeren in retargeting ads, waar we het later over zullen hebben.
· Kijk naar je teksten
Je kan ervoor kiezen om teksten te gebruiken in je advertenties die in het verleden succesvol waren, echter is het goed om te overwegen of een aangepaste tekst niet beter is. Je wil in je advertenties toch een feestelijk gevoel overbrengen, dit doe je door afbeeldingen en ook tekst.

Wat ook goed kan werken, is dat je doormiddel van je tekst duidelijk maakt dat de klant wel een beetje haast moet maken want de voorraad is bijna op. Dit is een manier om de urgentie aan te geven bij de klant. Uiteraard kan je ook gebruik maken van wekelijkse acties of aanbiedingen.
· Retargeting

Mensen zijn zoals gezegd het hele internet aan het doorzoeken voor een cadeau, dit kan betekenen dat iemand niet direct tot aankoop overgaat. Betekend dit dat deze persoon geen klant zal worden? Niet per se. Er kunnen veel redenen zijn voor het feit dat iemand niet direct tot aankoop over gaat. Misschien wordt er net aangebeld of zit de werkdag erop. Je kan iemand terug op je website krijgen door middel van retargeting ads. Je kan een retargeting ad een stuk persoonlijker maken, omdat je weet dat iemand interesse heeft. Je kan bijvoorbeeld speciale aanbiedingen doen of uitleggen waarom iemand toch tot aankoop over moet gaan. Zoals eerder gezegd moet je tijdens de feestdagen rekening houden met hogere kosten voor retargeting ads, maar het zal je uiteindelijk ook veel opleveren.
· Aanbiedingen
Het is nu eenmaal zo, aanbiedingen werken eigenlijk altijd in combinatie met online advertenties. Mensen zijn hier simpelweg gevoelig voor. Hoe kan je dit aanpakken?
Probeer een verdeling te maken in je doelgroep. Je krijgt hierdoor allemaal subdoelgroepen. Voor elke subdoelgroep kan je nu een aparte advertentie online zetten. Je kan de ene doelgroep 10 euro korting geven, en dan ander 20%. Dit hangt een beetje af van wat je aanbiedt.
Hulp nodig?
Heb jij moeite met de voorbereiding van de feestdagen? Of wil je gewoon even sparren? Wij zijn bereikbaar via email of telefoon
E-mail: Info@hashtagonlinemarketing.com
Telefoon: 06-19939144 of 06-53372656