De Hashtag

De Hashtag: #hoe, #wat en #waarom?
De hashtag, je ziet het hem overal. In bedrijfsnamen, op social media en in online content. De hashtag is eigenlijk maar een heel onschuldig teken, die vroeger gewoon op het toetsenbord van een nokia stond. Toch is het symbooltje uitgegroeid tot een icoon in de afgelopen jaren. Natuurlijk heeft de opkomst van social media hier een groot aandeel in, maar waarom dan dit hekje?
De reden dat mensen de hashtag zijn gaan gebruiken, is om de bepaalde onderwerpen duidelijk te maken. Anders gezegd, je bericht in context zetten. Tegenwoordig gaat het verder dan alleen je bericht in context te zetten. De hashtag categoriseert je bericht in verschillende onderwerpen. Als je de hashtag '#onlinemarketing' gebruikt, wordt jouw post tussen alle andere '#onlinemarketing' berichten geplaatst. Dit heeft als voordeel dat je vindbaarheid groter wordt.
Wanneer je hashtags gebruikt, probeer dan een gedeelte van de hashtags relevant ten opzichte van je post. Het is ook handig om bij elke post consequent een aantal hashtags te gebruiken zoals bijvoorbeeld '#onlinemarketing'.
Hoe gebruik je hashtags nu? Hieronder is een infographic te zien, die je alles over hashtags zal uitleggen.



